cinkefio_ka.JPG

MonAmi Cottage - Hvar, 2019. május 15.

A háztetőn valahol (nem láttam hol) lehet egy fészek mert már legalább 10 napja hallottam a nagy virtcsaftot időről időre.

2 nappal ezelőtt Bruho a cicám mozdulatlanul meredt valami felé a kőfal tövében. Odamentem - és szerencsére még nem történt semmi konfliktus - megláttam egy icike-picike madárfiókát. Mivel a fészek pontos helyét nem ismertem ezért csak visszatettük a tető lapos részére remélve, hogy visszatalál az otthonába. Itt repkednek különféle madarak fecske, verég, cinege és még pár nagyobb testű is, egészen idáig azt hittem, hogy fecske fészkünk van, de most láttam, hogy ez a madár egy kis cinke.

Sajnos azonban tegnap megint csak a macska viselkedése keltette fel a figyelmemet. Hallottam a kétségbeesett csiripelést. Nem volt mit tennem, gyorsan kigugliztam mi a teendő ilyen esetben és csináltam egy jó kis fészket az egyébként csak dekoráció gyanánt szolgáló kalitkámba és beletettem a rémült madarat. Addig még azt sem tudtam, hogy van e valami baja, de amint biztonságba került elkezdett ugrabugrálni és csak nyitogatta a csőrét amilyen nagyra csak tudta.

Elolvastam a legfontosabb tudnivalókat az ilyen esetekre vonatkozóan. Azt irták, hogy macskakaja, tojás sárgája, túró.....amivel óránként meg kell etetni a piciket. Vizet pipettával, de elég az is ha a falatokat vizbe mártva adagoljuk. Cicakaja volt itthon úgyhogy kisebb darabonként egy csipesz segítségével elkezdtem etetni. Úristen.....olyan éhes volt, alig akarta abbahagyni az evést, már attól tartottam, hogy esetleg a túl sok étel lesz a probléma.

 

De szerencsére nem történt baj. Éjszakára biztonságos polcra raktam a kalitkát és letakartam, hogy a lámpagyújtással ne zavarjam meg. Nem aludtam túl jól, nagyon aggódtam miatta egészen addig amíg fél 7 körül elkezdett csiripelni.

Nagyon elégedettnek tűnt, evett is szépen, de már jóval kevesebbet mint előző nap, valószínűleg ez lesz a normális adag. Egyszerűen működik mert ha már nem éhes nem nyitja ki a csőrét. Volt kaki is, azt óvatosan kivettem a fészekből.

Ha nem lenne cica a háznál megpróbálnám szabadon engedni mert azt olvastam, hogy sokszor nem "kell" megmenteni a fészekből kiesett vagy nem is tudom milyen módon kikerülő fiókát mert ha biztonságos a terület akkor a mama általában megtalálja, eteti illetve valahogy visszajuttatja a fészekbe. Sajnos azonban a cica társaság biztosan a végét jelenteni mert annyira védtelen, egyetlen karmos érintés végzetes lenne számára.

img-0368.JPG

.....és nagyon ügyesen tud már kapaszkodni is.

A bejegyzés trackback címe:

https://dalmatinska.blog.hu/api/trackback/id/tr2814827638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása